Here i go...

Folk har sagt till mig ett bra tag nu att jag måste skriva i min blogg. Senast för bara några minuter sedan så var det min bror som sa att jag inte har uppdaterat på ett tag. Jag svarade att det inte händer någonting så jag har ingenting att skriva om...
Hans svar: skriv vad du tänker, inte vad som händer.
Så det ska jag göra nu.


Jag har precis tagit studenten. De flesta verkar redan veta vad de vill göra i sitt liv men jag har ett problem: Jag vill för mycket! Det finns ett stort antal yrken som jag vill utbilda mig till. Mitt problem är att sortera vad jag bara tycker är kul och vad jag verkligen vill satsa på. Det är så förbannat svårt också, ingen kan ju hjälpa mig förutom jag själv?
Sedan så är det ju den här stora frågan om lönen. Jag vill ha ett jobb där jag kan bara bli större och större och tjäna JÄVLIGT MYCKET. Jag drömmer om ett lyxliv. Jag beundrar faktiskt dem som inte anser att det är prioritering nr 1.
Men för mig är det så. Jag är en av de personerna som tycker att pengar gör en lycklig. Okej, bara jag får pengar så blir jag inte lycklig, utan det beror på hur jag använder dem.
Just nu tillexempel, så har jag inte särskilt mycket pengar och jag kan må jävligt dåligt om jag inte får köpa ett visst klädesplagg eller åka utomlands som varenda kotte verkar göra i sommar. Men om jag hade haft pengar så hade jag inte haft de problemen, jag hade bara köpt den där tröjan, klänningen, skorna och bokat en 2-veckors semester till något varmt land. Nemas problemas.

Så, vilket yrke ska jag välja för att uppnå mina drömmar? Mina drömmar om lyxlivet. Allting känns så svårt och jobbigt och jag önskar bara att jag var tre år igen. Tre år gammal, då hade man inga bekymmer förutom om brorsan gömde ens docka.
Det känns som att jag aldrig kommer att kunna bestämma mig. Men vet ni vad? EN sak är iallafall säker (nästan?) och det är att jag ska bo i Italien i framtiden.
Italien, italieeeeen.. Jag drömmer fasiken om italien varje dag! JUSTJAAA, en sak som irriterar skiten ur mig är att varken norrköpings eller linköpings universitet har språkkurser i ITALIENSKA. Vafan, inte ens komvux har det!
De har alla jäkla språk utom italienska! Så tänkte jag: Ahapp, får väl plugga arabiska då. Men har dom det? NEEEEJ, inte det heller.
Vet ni vad dom har? Joo engelska med gothisk inrikting och romani chib som talas av romer. KUL! Borde inte italienska och arabiska finnas med isåfall? Herremingud.


 
Det arabiska språket  / Jag i milano.



Jaaajaa, detta blev väl jobbigt för er att läsa. Ikväll ska jag iallafall till palace och käka med mamma, en annan kvinna och hennes dotter som är lika gammal som mig.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Lina

det kommer lösa sig ska du se, en vacker dag står du där med fast anställning! .. btw, vi måste ses snart, vet inte hur mycket vi har sagt det haha! (L)

2008-06-19 @ 17:39:03
URL: http://linaac.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?id=141505



Finns på folkuniversitetet i Norrköping

2008-06-19 @ 20:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0