Miss World Stockholm

Torsdag:
Träffade alla tjejer utanför centralen i stockholm, kl 11.00. Fick skjuts med limosin till café opera :)
Under hela dagen fick man vänta ganska mycket men det var också väldigt mycket effektiv tid. Vi tränade koreografi med Särla (finalist i idol 2007) i flera timmar, blev sminkade på Make Up stores huvudkontor och fick håret fixade av frisörer från Schwartzkopf (eller hur det stavas). Jag älskar att bli ompysslad! Så himla niice :)
Vi valde också vilka kläder vi skulle ha, klänningar, kjolar och sådär :)

Kl. 22.30 började allting, med Marie Plosjö som konfrencier. Först visade vi upp en sommarklänning, sen kjol + topp och tillsist en aftonklänning. Min var skitfiin tycker jag :)
De hade en paus då vi fick träffa juryn och man var tvungen att svara på deras frågor på engelska .. herreguud! Haha, Christer Lindarw frågade mig vad jag skulle säga till familj och vänner om jag vann och vad de skulle säga. Sedan så frågade en kille hur jag skulle förvalta titeln. Alltså, det är så jäkla svårt att svara när man är nervös, speciellt på engelska!
Aya, det gick hyffsat bra iallafall. Jag vann tyvärr inte tävlingen och fick inte heller någon placering. Direkt efteråt var jag ganska besviken och vart ledsen för att jag inte hann träffa mina brorsor och min pappa efteråt. De var tvungna att ta sista tunnelbanan o sånna saker..
Jag och en tjej från Karlstad, Jenny, hängde hela kvällen och efter tävlingen så väntade vi mest på vår skjuts till vårt hotell. Vi fick vänta skitlänge även fast vi ville hem så snabbt som möjligt, det var så jobbigt att vara där bland massa sliskiga killar och det var jobbigt att se vinnaren. Vinnaren fick ju jättemycket uppmärksamhet av massa killar, fotografer och tidningar. Vi ville ju med vara nr 1 haha :)
Tillslut fick vi iallafall skjuts till hotellet, efter typ 1,5-2 h väntan.. haha! Och vilka tror ni vi fick dela rum med? Jooo, ettan och tvåan. HAHA, det var fan jobbigt för de var så glada och vi var besvikna. Men de tjejerna var trevliga sååå, det var inte så farligt ;)

Morgonen efter, alltså idag, så käkade vi frukost, fick pengar för bensin/biljetter av Ibbe "chefen" och sen fick vi skjuts av honom till centralen.
Hela upplevelsen har varit riktigt nice och Ibbe är en bra person att känna. Han är trevlig och har många bra kontakter! :)



Lite bilder, från finest.se

   
  
 



Efteråt var det jättemånga som kom fram och sa att de skulle ha röstat på mig, att jag var vacker och söt och massa sånt.. haha! Alltså, massa lite weeeird killar där..
Träffade tjejen som sminkade mig i uttagningen här i Norrköping också, hon satt i juryn då.. :)
Hon var så gullig och kramade om mig och sa: Vad faan tänkte juryn på? Du skulle ha vunnit juuu!



Aya, jag vann inte och jag gråter inte för det. Don't worry. Vet inte riktigt om jag kommer vara med i en sånhär tävling igen, många tjejer där är så himla falska och jag hoppas inte folk tror att jag är det.
Men skulle dock vilja få lite modelljobb och sådär, men vi får se hur det blir i framtiden.




Imorgon:
Fest för mina kusiner som tog studenten idag!





PUSS!
Tack till alla er som trodde på mig :)


Kommentarer
Postat av: Wysteriia

vem vann då? :)

2008-06-14 @ 07:41:44
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: sandra vilén

Hejhej

Trevligt att träffas hoppas resan hem gick bra. Jag hade inte lust att sova där så sov hoss min tjejkompis i stockholm med resterande av min familjn som var där.

Hoppas vi får prata mer på msn eller liknande.

Ha det bra kram

/miss örebro

2008-06-14 @ 10:24:14
URL: http://sandra689.blogspot.com
Postat av: bina

hej gumman. =) Du var jue lätt snyggast av dem alla, om man kollar på bilderna :D Synd att du inte vann :/

2008-06-14 @ 19:34:53
Postat av: amanda

i mina ögon är du i alla fall en vinnare :) <3 i'm so proud of you.

2008-06-20 @ 13:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0