God gave rock n roll to u.

KISS. Konserten var så jääävla bra, speciellt i slutet. Innan var det väldigt jobbigt att köa men vi fick rätt bra platser. Sedan när vi ställt oss där så var det ju flera timmar kvar tills KISS skulle spela, och man kunde inte gå utanför själva inhängnaden vi stod inom för då skulle man inte kunna komma tillbaka till samma plats. Så där stod vi, törstiga, hungriga, kissnödiga och förväntansfulla. Efter några timmar började några förband spela.. och ingen gillar väl förband egentligen? Man längtar ju bara tills det "riktiga" bandet ska komma ut.
KISS kom tillslut iallafall och det var så jääädrans bra, haha. Sista timmen körde de en massa gamla låtar som ALLA kan och som ALLA älskar. Hela publiken blev helt vild, Gene "spruta" blod, Paul flög över publiken, fyrverkerier och eld spruta ut överallt och konfetti snöa över oss. Det var en så himla bra känsla.. att se och höra dem live för första gången. Jag är fan glad att jag valde att gå på konserten istället för på balen.

Haha, KISS hade två förband och sångaren i ett var så jävla skön. KISS har ju en låt som heter God gave rock n roll to u och han sångaren sa: If God gave u rock n roll, then the Devil gave u the melodifestivalen.
HAHAHAHA, so true.

image31
jag, väntar på att konserten ska börja. brorsans brillor :)

image32
skynket släpptes ner och alla var på G

image33
konserten är i gång.. YEAAAAAAH!

image34
scenen. efter konserten :)

image35
under och efter konserten var jag heeelt galen :D




KISS!

Kommentarer
Postat av: Elias

Hej sis! :-)

Ah, sångaren i förbandet hade rätt med "The devil gave you the melodifestivalen", haha.

Fint blogginlägg. Kraam. :-)

2008-06-01 @ 02:17:12
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

jag tyckte konserten var ungeför en 3:a i betyg..lite väl seg och lång ..lite för många solon och några bra låtar fattades.
men kul att ha sett dom =)
kram

2008-06-02 @ 01:22:31
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Elias

Kan hålla med "Garderobsgrubbel & ByråBekymmer" om att det var lite för mycket solon och att några bra låtar fattades. Gitarrsolot skulle ha skippats. Trumsolot var dock bättre. Därempot tycker jag att 2 tim är lagom längd på en konsert. Sen så har ju Kiss sett sina bästa dagar.

De är inte lika hungriga längre och det märks. Paul har garanterat varit bättre, Gene också. Tommy hade jag helst sluppit som Ace-wannabe, men Eric funkar. Allt som allt en helt OK kväll. :-)

2008-06-02 @ 23:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0