ORKA

Postat av: anonym

man får inte omvända till islam bara för man är kär i en tjej som är muslim. man måste vilja acceptera själva religonen och vara troende. därför är det en står haram att omvända för en person och inte för allah.


Mitt svar:
För det första har jag sagt mer än en gång att jag hatar när folk är anonyma. Fuck off!
För det andra.. om killen som "omvänder" inte ens tror på Gud..då spelar det väl ingen roll för honom om det är haram eller inte? Alla lever som de själva vill.. bara för man är muslim tycker man inte att allt som står i koranen är OK.
Jag tycker också att det inte är något måste att tillhöra en religion, man kan tro på Gud ändå.

Jag tror på Gud och om nån frågar så säger jag att jag är muslim. Men egentligen så vill jag inte tillhöra en religion. Jag tror på Gud och det räcker för mig. Jag tror inte på att Gud har hittat på en massa regler och följer man inte dem så hamnar man i helvetet.. Är vi inte alla Guds "barn" ?

När min pappa var i Palestina så träffade han en kvinna som hade en svart burka på sig, inget ovanligt men eftersom min pappa hatar vääärme och stod verkligen inte ut så var han tvungen att fråga kvinnan hur hon orkade?
Hennes svar: Det är ännu varmare i helvetet...

Alltså?! Hur kan hon tro att Gud är så elak? Tror hon verkligen att Allah vill att hon ska lida? Ayaaa.. som sagt, folk får tro vad de vill och det är inte direkt mitt problem om hon svettas ihjäl.



Inga fler anonyma, tack. Kommer aldrig mer svara på någon kommentar från en anonym person.


Puss hej!


Kommentarer
Postat av: Kjell Nordberg

Problemet är att Svenska kyrkan vill ha monopol på det. Kolla namninsamlingen som berör 6,9 milj människor. Du når den via http://bildning.se Tyck sedan till om initiativet på din blogg. Antar du den utmaningen?

2008-09-24 @ 12:16:12
URL: http://www.bildning.se
Postat av: bina

Alltså det är säkert samma fjolla som har kommenterat mitt inlägg om muslimer. Men det säger en hel del om en person när den är anonym. OSÄKERHET. så jävla töntigt.

2008-09-24 @ 16:39:44
URL: http://addiie.blogg.se/
Postat av: agnesa

haha jaa visst var hon söt :( oh jag vill bara pussa henne o säga att hon ska bli frisk!

2008-09-24 @ 22:58:26
URL: http://envyus.blogg.se/
Postat av: deni

så jävla sant emilia. håller med dig!!

och håller med, fuck off alla anonyma. orka leka "I CAN STAND FOR MY OPINION AS LONG AS I DONT HAVE TO SHOW MY SELF"

2008-09-24 @ 23:07:21
URL: http://sranje.bilddagboken.se
Postat av: Zcat

Jag håller inte med dig Emilia. Jag tror inte att Allah vill vara elak, men vi är satta på jorden av en anledning. Orkar inte gå in i detalj nu, men vi muslimer har våra s.k. regler och de ska vi följa så länge vi själva vill. Inget tvång gillas av Allah heller för den delen.

2008-09-24 @ 23:54:06
Postat av: Zcat

OJ hahah, jag trodde du själv sa "Hur kan Gud va så elak", visste inte att du menade den anonyma människan .. Såg inte. Sorry!!

2008-10-07 @ 13:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0