Arabic

Åt precis lite arabisk mat.. eller det är väl ingen maträtt direkt, utan mer som frukost/kvällsmat :) Det är så himlaaaa gott, asså ÄLSKAR DEEET! Det känns som att jag kan äta hur mycket som helst.. det är så enkelt att fixa också :)
Det enda du behöver är:
1 skål med olivolja
1 skål med zatar (en krydda)
Rostat bröd


Det går självklart bra med annat bröd också men jag tycker det är godast med rostat bröd. Anywaaays, när du tagit fram allt detta så kan du bryta av en bit av brödet, doppa det i oljan och sedan i kryddan... VIPPPSSSS så har du något UNDERBART GOTT att äta..
Zatar går även att ha på pizza.. eller alltså, vi brukar baka bröd (ungefär som en pizzabotten) och sedan lägga zatar på..
Kolla på bilden nedan :)
Jag vet att det inte ser jättegott ut, men trust me, det är deeet! :) Fast kanske mest jag som tycker som har växt upp med det.. Men TRY IIIIT :) Kryddan finns säkert att köpa i butiker där de säljer orientaliska varor :)


Kommentarer
Postat av: nadja

åhh nu blev jag sugen på zatarbröd haha. Var så länge sen jag åt de.

2008-09-03 @ 08:29:48
Postat av: alex

ouff de här e godast

2008-10-05 @ 16:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0