Okay

Anonym om Dear God...
men om en muslimsk tjej blir kär i en ateist, vore det inte lite väl respektlöst att be honom gå med i islam, nåt han inte ens tror på? älskar tjejen honom tillräckligt mycket ska inte religion spela någon roll..


Mitt svar:
Det låter som att det är jag som hittat på allting, det är inte mitt fel att de helst vill att mannen ska vara muslim.
I mitt fall så skiter jag i om min blivande man är  muslim eller inte, men eftersom det verkar vara ganska viktigt för min släkt så skulle jag ändå föreslå att han blev muslim.
Min syrras man blev det för att han älskar henne, hon bryr sig väl inte heller om religionen men de gjorde det för släktens skull så satt säga. Det enda han behövde göra var att skriva på ett papper, sen är det ju upp till honom om han vill leva efter islam eller inte.



En sak till...
KAN FOLK SLUTA VARA ANONYMA? Det är så jävla irriterande. Skiter i om ni har en blogg eller inte, skriv ert jävla namn eller hitta på ett.

Kommentarer
Postat av: Kjell Nordberg

Om du verkligen är intresserad av religion, så bör du ta del av den namninsamling som pågår just nu. Du når den via http://www.bildning.se

Sen kan du gärna kommentera den med några rader på din blogg!

2008-09-24 @ 17:23:21
URL: http://www.bildning.se
Postat av: arijana

men emilia, vad är det för värde då att ens byta religion om man gör det för någon annans skull? då har det ju inte ens längre med religionen att göra.. då blir det ju mer som att man vill ha kontrollen och typ testa personen.. det är ju ba knas

2008-10-04 @ 16:43:12
URL: http://shittypositive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0